Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

marți, 3 octombrie 2017

Săptămâna 4: fișă de lucru C.L.R. (IV)

TEMA:Identificarea și reprezentarea grafică poziției sunetului „a” în cuvinte.


După atâtea exerciții de analiză fonetică a cuvintelor, pot spune că școlăreii mei sunt lămuriți cu noțiunile de: propoziție, cuvânt, silabă, sunet. Progresele înregistrate de ei sunt uimitoare! Acum știm:

  • propoziția este formată din cuvinte - și știm să delimităm cuvintele;
  • cuvintele sunt formate din silabe - și știm să identificăm numărul și ordinea silabelor;
  • silabele sunt formate din sunete - și știm să poziționăm (pentru început) sunetul „a”.
Pentru un școlar din clasa pregătitoare acest progres este uimitor și a fost clădit cu muncă, răbdare, înțelegere și muuuuuuuult exercițiu. Acum vom încerca ceva nou: vom reprezenta grafic poziția sunetului „a” în cuvinte. Le țin pumnii școlăreilor mei și sper să reușim!!!! Așa că, în cadrul acestei activități, școlăreii vor îndeplini următoarele obiective:
  • Să denumească, utilizând un singur cuvânt, imaginile prezentate;
  • Să despartă cuvintele în silabe indicând numărul/ordinea acestora;
  • Să formeze propoziții pornind de la cuvântul/imaginea dată;
  • Să identifice poziția sunetului „a” în cuvinte;
  • Să reprezinte grafic sunetul „a”.
Semnul grafic l-am repetat și în cadrul fișei curente. Toți școlăreii sun foarte fericiți că îl pot scrie și m-am gândit că un pic de încredere în forțele proprii nu strică...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu