Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

miercuri, 15 noiembrie 2017

Literele u (mic de tipar) și U (mare de tipar)

În cadrul lecției de predare a literelor u (mic de tipar) și U mare de tipar am folosit o serie de activități care să îi atragă pe școlărei și să elimine plictiseala și rutina.

Pentru început am intonat cântecul „A..a...a, acum e toamnă, da!” și, în joacă, am repetat ultima strofă: „U...u...u..., nu mai e soare, nu/Toamna rodnică a trecut/Haine groase ne-am făcut/ U...u...u..., nu mai e soare, nu!”
Am continuat activitatea prin așezarea pieselor de puzzle pe tablă - pieselor din jocurile puzzle pentru litere le-am lipit benzi magnetice tăiate din diverși magneți pentru frigider, așa că a devenit un puzzle magnetic - și i-am invitat pe școlărei, în echipe de câte trei elevi, să aranjeze piesele pentru a descoperi noua literă pe care o vom învăța astăzi. Deasemenea, pe rând, erau solicitați să identifice și să denumească diverse cuvinte care încep cu sunetul u.

După ce echipa termina jocul puzzle, era aplaudată și primea drept recompensă un jeton reprezentând o umbrelă și picături de ploaie. Școlăreii mergeau în bancă și colorau picăturile de ploaie pe care erau scrise literele u (mic de tipar) și U (mare de tipar).

În continuare școlăreii au primit fișa pregătită în vederea recunoașterii sunetului „u” și scrierii literelor u (mic de tipar) și U (mare de tipar). Ei identificau cuvintele reprezentate de imagini, rosteau cuvântul, îl despart în silabe, numesc poziția sunetului u, colorează litera u (mic de tipar) cu verde, după conturează literele punctate.
Alte fișe la care m-am gândit că sunt foarte utile în predarea literelor u (mic de tipar) și U (mare de tipar) sunt următoarele:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu