Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 15 decembrie 2017

În așteptarea lui Moș Crăciun

Clipele trec extrem de greu atunci când ești copil și numeri cu înfrigurare zilele până la venirea lui Moș Crăciun.
De la Moș Nicolae și până acum întrebările frecvente ale școlăreilor s-au repetat iar și iar zilnic : „Cât mai este, doamna, până vine Moș Crăciun?” Localizăm, pe calendar , ziua în care ne aflăm și numărăm zilele rămase, reprezentate de frumoase ghetuțe roșii pe care sunt scrise zilele lunii decembrie... Urmează inevitabil exclamațiile pline de emoții și nerăbdare: „Abia aștept să vină Moș Crăciun!” și replicile ca un ecou: „Și eu!”....„Și eu!”
Remarc surprinsă că an de an mă molipsesc și eu de încântarea lor inocentă. Intru cu ușurință în jocul lor prin care descarcă emoțiile așteptării:
-Ce vă doriți de la Moș Crăciun?
-Eu vreau o mașină!
-Eu vreau un tir!
-Eu i-am scris deja! Vreau să-mi aducă un tren cu tot cu șine...cu gară...și vagoane multe, multe!
-Eu vreau o sută de mașini, o sută de acadele, o sută de steluțe, o sută de mingi, o sută de...
Ceilalți copii râd... Și mie îmi vine să râd dar caut o replică pe care școlărelul o așteaptă... Tocmai vorbisem de spiritul sărbătorilor, de faptul că trebuie să fim buni, modești, să înțelegem că Moșul cel bun aduce câte un mic dar fiecăruia. Acest minunat școlărel vrea să-mi provoace o reacție... O simt în privirea lui șăgalnică oglindită în ochii lui mari, albaștri, adânci.
-De unde să-ți aducă ție Moșul atâtea cadouri? sare o școlăriță și mă salvează.
Discuția continuă, ei știu că Moșul construiește un an întreg cadourile și nu ar avea cum să ofere atâtea doar unui singur copil.
-Și apoi, mai sunt și copii săraci, nu-i așa doamna? Nu ar trebui să primească și ei cadouri? Nu-i așa, doamna?
Școlărelul continuă să mă privească. Replicile din jur nu-l deranjează. Nu își dorește cu adevărat așa ceva... Eu și el știm că-și dorește „un avion care nici măcar nu trebuie să fie cu telecomandă, că pot și eu doamna să-l fac să zboare uite-așa”(și imită zborul ca și cum ar avea avionul în mână). Dar el e mic, Moșul e darnic și, la vârsta aceasta numărul 100 poate fi la fel de magic ca și Moșul...
SĂRBĂTORI FERICITE!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu