Soluția nu este simplă dacă ținem cont că trebuie respectate câteva criterii esențiale:
- jetoanele cu litere să fie permanent la îndemâna și în raza vizuală a copiilor;
- litere să poată fi mânuite ușor;
- jetoanele să conțină litere suficient de mari astfel încât să poată fi văzute clar și fără efort de copii.
Așa a apărut ideea de ...înșirare pe ață a literelor. Am realizat în word un tabel format din patru râduri și cinci coloane. Pe primul rând și al treilea din tabel nu am scris nimic, partea aceasta fiind cea pe care o vom îndoi. Pe rândul 2 am scris litera mică de 5 ori (una în fiecare rubrică a tabelului) iar pe rândul 4 am scris litera mare. Am tăiat literele destul de repede cu ajutorul unui cutter (eu am imprimat fiecare literă mare/mică de 4 ori și am obținut 20 de jetoane din fiecare), le-am pliat partea de sus formată din rândul 2 și 4 al tabelului (pe care nu scrisesem litera) și le-am înșirat pe o ață prinsă cu doi magneți la tablă. Pentru un aspect plăcut eu am folosit ață albă de macrame care nu este așa vizibilă. Pe o altă ață, fixată între doi magneți, formăm cuvinte/silabe și chiar propoziții scurte. Ideea s-a dovedit foarte eficientă și literele stau la locul lor, ordonate, sunt foarte ușor de identificat și de găsit, lucru care ne ajută foarte mult în recunoașterea și identificarea lor. Uneori s-a întâmplat ca literele, năstrușnice de felul lor, să cadă de la locul lor așa că am găsit o altă soluție la fel de simplă: le-am aplicat un cârlig de rufe pe care, înainte de activitate îl dăm jos, la sfârșitul activității îl punem la loc. Aceste două momente - la începutul și la finalul activității - reprezintă un bun prilej de a repeta literele întrucât școlăreii sunt cei care, pe rând, scot și pun (în funcție de moment) cârligul pe litera indicată.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu