Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

miercuri, 13 decembrie 2017

Litere înșirate pe...ață

De la începutul anului mă străduiam să-mi vină o idee cum aș putea așeza literele învățate de copii astfel încât să ne putem juca cu ele oricând.
Soluția nu este simplă dacă ținem cont că trebuie respectate câteva criterii esențiale:

  • jetoanele cu litere să fie permanent la îndemâna și în raza vizuală a copiilor;
  • litere să poată fi mânuite ușor;
  • jetoanele să conțină litere suficient de mari astfel încât să poată fi văzute clar și fără efort de copii.
Așa a apărut ideea de ...înșirare pe ață a literelor. Am realizat în word un tabel format din patru râduri și cinci coloane. Pe primul rând și al treilea din tabel nu am scris nimic, partea aceasta fiind cea pe care o vom îndoi. Pe rândul 2 am scris litera mică de 5 ori (una în fiecare rubrică a tabelului) iar pe rândul 4 am scris litera mare. Am tăiat literele destul de repede cu ajutorul unui cutter (eu am imprimat fiecare literă mare/mică de 4 ori și am obținut 20 de jetoane din fiecare), le-am pliat partea de sus formată din rândul 2 și 4 al tabelului (pe care nu scrisesem litera) și le-am înșirat pe o ață prinsă cu doi magneți la tablă. Pentru un aspect plăcut eu am folosit ață albă de macrame care nu este așa vizibilă. Pe o altă ață, fixată între doi magneți, formăm cuvinte/silabe și chiar propoziții scurte. Ideea s-a dovedit foarte eficientă și literele stau la locul lor, ordonate, sunt foarte ușor de identificat și de găsit, lucru care ne ajută foarte mult în recunoașterea și identificarea lor. Uneori s-a întâmplat ca literele, năstrușnice de felul lor, să cadă de la locul lor așa că am găsit o altă soluție la fel de simplă: le-am aplicat un cârlig de rufe pe care, înainte de activitate îl dăm jos, la sfârșitul activității îl punem la loc. Aceste două momente - la începutul și la finalul activității - reprezintă un bun prilej de a repeta literele întrucât școlăreii sunt cei care, pe rând, scot și pun (în funcție de moment) cârligul pe litera indicată. 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu