Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

joi, 28 decembrie 2017

Seara de Ajun (compunere)

     Este seara de 24 Decembrie. Casa noastră miroase a aromă de vanilie și rom. Mama trebăluiește de zor la bucătărie iar tata împodobește bradul. Noi, copiii, ne agităm emoționați prin camere și, în joacă, încercăm să descoperim ora la care Moș Crăciun va așeza cadourile sub brad.

     Tata ne cheamă pe toți în living:
     -Copii, veniți! Este timpul să așezăm steaua în brad!
     La noi în familie este o tradiție: cel mai mic membru al familiei așează steaua în brad. Tata o ia pe sora mea în brațe și o ridică sus, iar mama o ajută să așeze frumos steaua strălucitoare în vârful bradului. Eu, fiind mai mare, mă ocup cu imortalizarea clipelor unice din această seară de Ajun: filmez și fotografiez. Pentru familia mea, acesta este unul din momentele cele mai emoționante. Gata! Steaua este la locul ei, în vârful bradului, iar pe crengi strălucesc podoabe fel de fel: globuri, steluțe, beteală și beculețe colorate. Îl ajutăm pe tata să așeze frumos bradul chiar spre fereastră, acolo unde poate sta nestingherit toată perioada sărbătorilor.
       O bătaie timidă în ușă ne umple inimile de emoție: Moș Crăciun? Mama deschide ușa și în prag apar trei copilași care țin în mână stele frumos ornate cu beteală:
      -Primiți colindul?
      -Primim! Primim!
      Copiii încep să fredoneze cu glasurile lor limpezi și cristaline: „Steaua sus răsare/Ca o taină mare...”
     Seara de Ajun este o seară magică, încărcată de liniște și armonie. Târziu, după ce noaptea s-a lăsat, eu și sora mea reușim cu greu să adormim cu gândul la cadourile pe care le vom descoperi sub brad.

Un comentariu: