Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 12 ianuarie 2018

Poezii de Mihai Eminescu pentru clasele mici

În vederea organizării activității dedicate zilei de 15 ianuarie - ziua de naștere a marelui poet Mihai Eminescu - am realizat o selecție de poezii care pot fi citite la clasele mici. Printre acestea enumerăm: „Ce te legeni...”, „Lacul” și „La mijloc de codru”:



Ce te legeni...
„Ce te legeni, codrule
Fără ploaie, fără vânt,
Cu crengile la pământ?”
De ce nu m-aș legăna,
Dacă trece vremea mea?
Ziua scade, noaptea crește,
Și frunzișul mi-l rărește.
Bate vântul frunza-n dungă
Cântăreții mi-i alungă;
Bate vântul dintr-o parte
Iarna-i ici, vara-i departe.
Și de ce să nu mă plec,
Dacă păsările trec!
Peste vârf de rămurele
Trec în stoluri rândunele,
Ducând gândurile mele
Și norocul meu cu ele.
Și se duc pe rând, pe rând,
Zarea lumii-ntunecând,
Și se duc ca clipele
Scuturând aripele,
Și mă lasă pustiit,
Veștejit și amorțit
Și cu doru-mi singurel
De mă-ngân numai cu el!”

Lacul

Lacul codrilor albaștri
Nuferi galbeni îl încarcă;
tresărind în cercuri albe
El cutremură o barcă.

Și eu trec de-a lung de maluri
Parc-ascult și parc-aștept
Ea din trestii să apară
Și să-mi cadă lin pe piept;

Să sărim în luntre mică
Îngânați de glas de ape,
Și să scap din mână cârma,
Și lopețile să-mi scape;

Să plutim cuprinși de ape
Sub lumina blândei lune-
Vântu-n trestii lin foșnească
Unduioasă apă sune!

Dar nu vine...Siguratic
În zadar suspin și sufăr
Lângă lacul cel albastru
Încărcat de flori de nufăr.

La mijloc de codru des

La mijloc de codru des
Toate păsările ies,
Din huceag de aluniș,
La voiosul luminiș
Luminiș de lângă baltă
Care-n trestia înaltă
Legănându-se din unde
În adâncu-i se pătrunde
Și de lună și de soare
Și de păsări călătoare,
Și de lună și de stele
Și de dor de rândunele
Și de chipul dragei mele.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu