Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 2 februarie 2018

Fișe de lucru literele T, t

Pentru literele T (mare de tipar) și t (mic de tipar) am pregătit câteva fișe care să ne ajute să dezlegăm acest mister al tainei cititului.

Pe baza imaginilor reprezentate de jetoane vom identifica poziția sunetului „t” așa cum îl auzim : în poziție inițială (tren), în poziție finală ( cort), la începutul și sfârșitul cuvântului (tort). Ca activitate în completare se poate identifica, oral, poziția sunetului „t” în cuvinte diverse (mătură, topor, castel, trambulină etc.)
Vom observa împreună litera „t” și o vom citi în cuvintele reprezentate de jetoanele oferite ca model. Pe baza caracteristicilor observate, vom desena și noi litera în caietele cu foaie velină urmând indicațiile și exemplificarea oferită la tablă: un bastonaș orientat spre dreapta și o linie orizontală.
Fișa următoare îi ajută pe școlărei să coreleze imaginea cu un cuvânt reprezentativ. Cuvintele care însoțesc fiecare imagine sunt scrise cu litere punctate și pot fi desenate pe contur cu creionul, carioci sau culori. După ce au colorat cuvântul, îl vom citi și îl vom forma și noi la tablă, cu ajutorul literelor înșirate pe ață. Vom colora imaginea și vom citi propoziția care o însoțește:


Fișa următoare conține mai multe imagini în care regăsim litera „t”. Școlăreii vor găsi cuvântul indicat, îl vor scrie cu o anumită culoare și îl vor identifica în coloanele de cuvinte din partea de jos a foii.  (Cerința va fi formulată astfel: „Găsiți în imaginile date cuvântul tort. Acest cuvânt îl vom scrie folosind carioca roșie. Căutați cuvântul tort în coloanele de cuvinte și scrieți-l cu ajutorul acestei carioci.”; „Găsiți în imagini cuvântul nasture. Acest cuvânt îl vom scrie folosind carioca albastră...”etc.) Exercițiul acesta l-am folosit adesea în activități, școlăreii îl adoră și, pe lângă exersarea atenției și dezvoltarea abilității de a respecta cerința, le dezvoltă câmpul vizual:
Fișa următoare se axează mai mult pe abilitatea școlăreilor de a citi cuvinte, propoziții, de a înțelege corect mesajul unui text. Vom observa scrierea titlului, scrierea propozițiilor cu literă inițială mare, folosirea semnelor de punctuație și utilizarea unei intonații corecte în citirea textului:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu