Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

luni, 8 octombrie 2018

Litera m mic (de tipar și de mână)

În cadrul lecției de predare a literei m mic (de tipar și de mână) momentele desfășurate au respectat aproximativ scenariul stabilit săptămâna trecută, atunci când am învățat literele a (mic) și A (mare). Treaba a mers de minune iar ideea stabilirii unei rutine a activității desfășurate a dat roade. Școlăreii au fost foarte încântați în momentul în care au putut să prevadă activitățile desfășurate, deși, pentru testarea atenției, am presărat momentele cu cerințe suplimentare.
De pildă, la cuvântul motan școlăreii au colorat cu roșu noua literă învățată - respectiv m - dar, conform indicațiilor, au colorat cu mov litera a. Restul literelor le-au colorat cu verde.
Așa cum am precizat și în cadrul activităților de învățare a literelor a (mic)AICI și A(mare)AICI, scenariul de bază al lecției a fost următorul:
1. Școlăreii primesc o fișă pe care sunt reprezentate trei - patru imagini reprezentative pentru litera ce urmează a fi învățată;
2. Școlăreii analizează imaginile, le discutăm, identificăm poziția sunetului; despărțim cuvintele în silabe și menționăm numărul silabelor fiecărui cuvânt;
3. Alcătuim propoziții cu ajutorul cuvintelor reprezentate de imagini;
4. Colorăm litera m cu roșu;
5. Colorăm  litera a cu mov;colorăm alte litere recunoscute cu verde;
6. Colorăm imaginile respectând cerințele învățătorului;
7. Decupăm imaginile și le lipim în caietul cu foaie velină;
8. Citim și analizăm lecția din manual;
9. Scriem litera de mână pe liniatura dată în pagina manualului;
10. Scriem litera pe caietul tip I.










Se vede treaba că școlăreilor le-a plăcut enorm această activitate. Am citit lecția din manualul de comunicare, am identificat poziția sunetului/literei m (mic) în cuvinte, am despărțit cuvintele în silabe. În cele din urmă am rezolvat ultima și cea mai importantă activitate: scrierea lui m mic de mână. Ne-am descurcat binișor și de data aceasta:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu