Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

luni, 26 noiembrie 2018

Proiect: „La mulți ani, România!” (activitatea I)

Săptămâna aceasta am început un proiect intitulat „La mulți ani, România!”. Proiectul nostru este prevăzut să se desfășoare pe parcursul a patru zile -  de luni până joi - și se va încheia oarecum într-un cadru festiv atunci când vom susține, în fața părinților și a cadrelor didactice, un mic concert de cântece patriotice.

Prima zi a proiectului a cuprins discuții despre mândria de a fi român. Am vizionat videoclipul Fetelor din Botoșani care interpretează absolut minunat un cântec patriotic(materialul l-am găsit AICI). Școlăreii au fost foarte receptivi, le-a plăcut cadrul în care este filmat materialul, au admirat frumoasele costume populare. Am discutat despre piesele componente ale costumului popular românesc și detaliile care îl fac unic, dar și demn de admirat. Versurile cântate de fete sunt deosebite iar noi ne-am îndreptat atenția spre penultima strofă, cea care ne îndeamnă ca...„Pentru țară atăzi fă ce poți”. Ne-am gândit ce putem face noi pentru țară, ca mici școlărei harnici și pricepuți și am găsit câteva lucruri ce ne sunt la îndemână:
să ne comportăm civilizat
să respectăm oamenii
să învățăm să ne exprimăm corect
să ajutăm oamenii mai săraci decât noi
să dovedim respect față de școală și profesori
să plantăm copaci
Am desfășurat și o activitate practică în care am utilizat tehnici combinate: pictatul și coloratul. Cu ajutorul acuarelelor, școlăreii au pictat fondul cu verde, șablonul conturului României cu roșu, galben și albastru iar costumele pupulare ale copiilor prinși în horă le-au desenat cu ajutorul culorilor și cariocilor.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu