Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 9 noiembrie 2018

Temă de citit și scris pentru școlărei

Zi de zi învățăm litere, ne jucăm cu ele, formăm silabe, cuvinte, chiar și propoziții. Ne descurcăm binișor, au început să se „așeze” cunoștințele, cititul are acum un alt sens decât în clasa pregătitoare. Împreună am învățat importanța exersării, repetării, consolidării cunoștințelor.

Ce fericită am fost să descopăr într-o librărie că există, spre vânzare, coli autocolante de format A4, albe. Lipitul bilețelelor în caietele școlăreilor mă exaspera, pur și simplu. Am lăsat să rezolve ei această sarcină dar se întâmpla adeseori ca bilețelele să fie lipite anapoda. Așa că am optat pentru aceste coli autocolante. Spre finalul activității de comunicare, după ce am format/citit/scris/copiat cuvinte fel de fel, școlăreii notează pe caiete titlul „Temă” (deja avem literele învățate și putem scrie acest cuvânt) și, sub titlu, le lipesc rapid biletul. În acest timp, cât lipesc școlăreilor biletul, ei citesc tema primită pentru o exersare a cititului la prima vedere.
Treaba merge bine, TOȚI școlăreii sunt lămuriți cu privire la tema primită și, bineînțeles, TOȚI scriu tema și vin foarte fericiți la școală.
Mai jos sunt câteva exemple din temele primite de școlărei pentru literele a, m, n, t,e, i, ă (ordinea propusă de Manualul de comunicare - clasa I, autor O.Pârâială):

Iar tema rezolvată, în caietele școlăreilor, arată cam așa:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu