Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

joi, 31 ianuarie 2019

Activități distractive înainte de vacanță

Se știe că, înaintea vacanței, copiii devin agitați, nerăbdători, sunt puțin mai „irascibili” ca de obicei.Activitatea noastră de astăzi poate fi folosită, ca model, fie pentru ultima zi de școală înaintea vacanței, fie pentru o primă zi în care școlăreii au revenit după vacanță la școală. Oricum ar fi folosită, această activitate îi va antrena, îi va distra iar activitățile specifice a fi desfășurate la școală vor căpăta o notă interesantă și distractivă.
Tocmai de aceea zilele premergătoare perioadei de vacanță sunt obositoare, profesorii - ocupați cu încheierea situațiilor -încearcă din răsputeri să „se împartă” între activitatea propriu-zisă la clasă, încheierea situației școlare, trecerea mediilor în carnete. Este multă vânzoleală iar elevii o simt ca atare.
Pentru a evita situațiile neplăcute, în această ultimă zi le-am propus școlăreilor să desfășurăm puțin „altfel” ziua. Întâlnirea de dimineață am desfășurat-o sub forma unui dialog deschis despre cum ar dori să decurgă această zi. Nu am mai afișat orarul obișnuit al zilei de joi, ci i-am invitat pe ei să propună activitățile pe care le vor. Spre surprinderea mea, au ales: comunicarea (vrem să ordonăm propoziții!); matematica (să scriem „socoteli”!), arte vizuale (vrem să construim ceva frumos) și vizionarea unui desen animat. Ei și-au alcătuit propriul orar, l-au afișat la panoul dedicat întâlnirii de dimineață, au scris data...
 Bun! Deci interesul era stârnit. Am început prin vizionarea desenului animat „Omul de zăpadă” de Hans Christian Andersen”. Astfel am avut timpul necesar pentru a trece mediile în carnete.
La a doua activitate școlăreii s-au transformat în mici detectivi:ei aveau misiunea de a găsi căciulița potrivită exercițiului dat. (căciulițele le-am ascuns în diverse locuri prin clasă) Au primit bilete colorate pe care  erau scrise diverse operații de adunare și scădere. Fiecare școlărel rezolva, pe caiet, exercițiul primit, mergea prin clasă, găsea căciulița pe care era scris rezultatul și colora căciulița cu aceeași culoare a biletului. Pe măsură ce terminau sarcina, ieșeau la tablă, citeau exercițiul cu voce tare și îl aplicau la tablă. Școlăreii rezolvau și comparau cu rezultatul de pe căciuliță.
La final am ales cel mai mare rezultat obținut și l-am descompus în zeci și unități astfel:
26= 20+6
Am ales cel mai mic rezultat obținut și i-am numit predecesorul/vecinul mai mic și succesorul/vecinul mai mare: 11
Am scris, în ordine descrescătoare toate numerele de la 26 la 11;
Am colorat numerele pare/am subliniat numerele impare.






La activitatea de Comunicare în limba română am continuat în aceeași notă distractivă: școlăreii au primit diverse bilețele pe care erau scrise cuvinte. Au citit cuvintele, le-au despărțit în silabe. La cererea învățătorului au ieșit în față, pentru a arăta și colegilor biletele, doar copiii care: au primit cuvinte formate din două silabe; au primit cuvinte care conțin sunetul „s”; au primit cuvinte care denumesc nume de persoane.
Școlăreii aflați în bancă primeau și ei sarcini sarcini : citește biletul lui Matei, Ieși la tablă și scrie cuvântul aflat pe biletul Iuliei etc.






Școlăreii au format grupe în funcție de culorile biletelor și au „aranjat” propozițiile.
Propozițiile formau un text pe care școlăreii l-au primit sub forma unui bilețel. În funcție de bilețel, am ordonat propozițiile pentru a obține un text.
Marea provocare a fost să găsim un titlu potrivit.







La Arte vizuale am decupat, asamblat, colorat și ornat un om de zăpadă. Lucrarea a fost completată de fiecare școlărel în funcție de imaginație și pricepere.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu