Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

sâmbătă, 9 septembrie 2017

CLASA PREGĂTITOARE: a doua zi de școală

În cea de-a doua zi, școlăreii se vor întâlni cu primele lor provocări în calitate de elevi ai clasei pregătitoare. Emoțiile încă nu s-au stins, acomodarea și obișnuința cu viața de școlar încă nu s-au instalat, așa că această zi trebuie planificată cu grijă, atenție, să decurgă firesc și să-i determine pe școlărei să se simtă în largul lor.

Pentru ca această zi să se desfășoare plăcut, interesant și cât mai atractiv, am pregătit o serie de idei și materiale care să-i încânte și să-i ajute să se acomodeze -în modul cel mai firesc cu putință-la viața de școlar:


  • 8.00 - 8.30: Întâlnirea de dimineață: Este momentul salutului, verificăm împreună prezența și o notăm pe tabelul întâlnirii de dimineață, acord importanță stării de spirit a școlăreilor adresând întrebări de genul: „Cum vă simțiți astăzi?”, „Sunteți pregătiți să realizăm împreună câteva activități?”etc.; descriem caracteristicile vremii.
  • 8.30 - 8.45: Dragi școlărei, astăzi am invitat pe la noi un prieten pe care sunt sigură că îl veți îndrăgi foarte mult! Este vorba de cel mai înțelept și mai priceput strumf : Papa Strumf (le prezint marioneta) El a auzit cât de isteți și cuminți sunteți voi și v-a pregătit fiecăruia un ecuson pe care să-l purtați zi de zi la școală. Pentru ca fiecare dintre voi să primească binemeritatul ecuson, trebuie să veniți aici, lângă Papa Strumf , și să-i spuneți numele vostru. Eu îl voi ajuta să scrie numele pe ecuson și o să vi-l așez în piept. Ce spuneți, rezolvăm acest lucru?  - Activitatea continuă, școlăreii se prezintă folosind formule de prezentare de genul: „Bună ziua, eu mă numesc David!” etc.  
  • 9.00 - 9.20: Au loc câteva discuții introductive: În ce anotimp suntem? Cine știe să-mi numească luna în care suntem? Ce se întâmplă în luna septembrie? Cine îmi poate spune lunile de toamnă? Ce se întâmplă toamna în jurul nostru? etc. Se prezintă planșa cu anotimpul toamna. Școlăreii observă imaginile și evenimentele prezentate și sunt solicitați să formuleze propoziții. La final toți școlăreii sunt felicitați pentru atenția și istețimea de care au dat dovadă și, pentru că sunt copii așa isteți, Papa Strumf le propune să vizioneze împreună un film.
  • 9.20 - 9.45: Școlăreii vor viziona desenul animat „Esența Strumfului cu ochelari” AICI
  • 10.00 - 10.30: Îi anunț pe școlărei că jumătate din timpul ce trebuie petrecut la școală s-a scurs fără să ne dăm seama - astfel evit întrebările de genul „Cât mai e?”, „Cât este ceasul?”, „Când vine mami?” - și este timpul să ascultăm o poveste (am adaptat-o după povestea cu Aricel și grădina de legume care era mai potrivită pentru clasa ariceilor):

                                                   Papa Strumf vrea o ciorbiță                                                                 (poveste)

          Tare mândru era Papa Strumf de grădina sa de legume! Le sădise încă din primăvară, le-a îngrijit toată vara, iar acum iată-le pe toate cum zâmbesc la soarele palid de toamnă. Obosit de atâta muncă și grijă pentru micuții lui strumfi, Papa Strumf a chemat-o într-o zi pe Ștrumfiță la el și i-a spus:
-Draga mea Strumfiță, te rog frumos să îmi pregătești o ciorbiță de legume. Sunt tare obosit și îmi este foarte foame!
-Sigur că îți pregătesc, Papa Strumf! a răspuns Strumfița bucuroasă că poate să îi fie de ajutor lui Papa Strumf.
Imediat Strumfița l-a chemat la ea pe Strumful cu ochelari și i-a spus:
- Strumfule cu ochelari, Papa Strumf dorește să-i gătesc o ciorbiță de legume. Vrei să mergi în grădină și să îmi aduci legumele necesare?
-Sigur că merg, Strumță drăguță!
A luat Strumful cu ochelari coșul și a plecat în grădină cântând de mama focului:
„Tare-mi plac legumele
Le știu toate numele
Ce-mi dau ele-i o avere
Vitamine și putere
Castraveți, roșii, ardei
Ceapă verde - dacă vrei,
Ridichi, morcovi și spanac,
Varza, cartofi, toate-mi plac!”AICI
Între timp, Strumfița se pregătea cum se cuvine pentru a găti ciorbița de legume. Cum credeți că s-a pregătit? (și-a acoperit părul cu o basma, și-a pus un șorțuleț și s-a spălat bine de tot pe mâini cu apă și săpun).
Iată că vine Strumful cu ochelari vesel nevoie mare! Strumfița, care deja pusese oala cu apă la fiert, îl aștepta nerăbdătoare dar, când s-a uitat în coș, ce să vadă? Strumful cu ochelari îi adusese tot felul de legume. (scot din „coșuleț” legumele aduse de Strumful cu ochelari și îi rog pe școlărei să le recunoască: usturoi, vinete, ceapă, ardei, varză, conopidă, păstârnac, roșii etc.)
- Ce ai adus aici?a întrebat Strumfița foarte supărată.
-Ei, păi n-ai spus legume, eu legume am adus!
-da, dar nu toate sunt necesare pentru ciorbița mea! Of, of, o să-i rog pe școlărei să mă ajute să le sortez. Ce credeți copii, această legumă o folosesc? (în funcție de leguma indicată, școlăreii votează cu DA/NU). Ia să vedem: pentru ciorbiță am nevoie de doi ardei, trei morcovi, două cepe....Cine vrea să mă ajute să le așez în oală? (școlăreii vin și numără obiectele și le așează în oala Strumfiței). Bravo, școlărei, fără ajutorul vostru nu m-aș fi descurcat! Haideți să vedem împreună ce legume a mai adus Struful cu ochelari și ce am putea găti din ele. (Școlăreii numesc și alte feluri de mâncare gătite din legume. Discuția poate continua cu numărarea diverselor grupe de legume, importanța lor, igiena consumării legumelor etc) Acum, că ciorbița mea este pe foc, avem timp să cântăm și noi cântecul fredonat de Strumful cu ochelari. Vreți?
(Școlăreii fredonează versurile cântecului).

  • 10.30 -10. 45: Ciorbița gătită de Strumfița cu ochelari este gata dar strumfii sunt de negăsit. O ajutăm pe Strumfiță să-i găsească? Școlăreii primesc următoarea fișă
  • 11.00 - 11.30: Școlăreii colorează fișa cu ajutorul creioanelor colorate și al cariocilor. 
  • 11.30 - 11.45: Discuții referitoare la activitățile desfășurate. Cum v-ați simțit la școală astăzi? Ce activitate v-a plăcut cel mai mult? etc. În final îi felicit pe toți școlăreii pentru participarea la activități, fredonăm o dată cântecul, ne luăm rămas bun etc. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu