Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

joi, 18 octombrie 2018

Calendar zilnic pentru clasă

Momentul întâlnirii de dimineață este unul special pentru școlăreii mei și se numără printre momentele lor preferate. Dimineața, la ora 8 FIX (acum suntem mai mari și am învățat cât de important este să fim punctuali) activitățile noastre debutează cu salutul, discutăm puțin despre ziua anterioară (inclusiv despre ce au mai făcut acasă), ne descriem starea noastră în momentul respectiv (cum vă simțiți astăzi? Sunteți pregătiți pentru o nouă zi de școală?).
Toate aceste discuții durează aproximativ 5 minute, după care anunțăm ziua, data, programul: „Dragii mei, astăzi este...joi, 18 octombrie 2018. Este penultima zi din a șasea săptămână de școală!” În timp ce anunțăm acest lucru, pe tabla magnetică dedicată calendarului zilnic aplicăm data și enumerăm activitățile ce le vom desfășura în ziua respectivă: „Fiind joi, noi vom desfășura următoarele activități: Matematică și explorarea mediului; Comunicare în limba română; Educație fizică; Muzică și mișcare!”. În timp ce enumerăm activitățile, afișăm jetonul potrivit pentru fiecare materie.
Calendarul acesta - diferit față de calendarele realizate de diverse edituri - mi s-a părut mult mai util, ușor de folosit, nu necesită timp mult pentru a fi „integrat” în activități. În 10 - 15 minute întâlnirea de dimineață este realizată, școlăreii, chiar și cei mai somnoroși sau mofturoși, lasă alte preocupări și sunt pregătiți pentru activități. În plus, marea încântare este în momentul în care „întoarcem cu fața la perete” jetonul activității încheiate. Acest lucru arată că...urmează pauza!
Pentru calendarul nostru am folosit imagini sugestive precum cele de mai jos:


Școlăreii au fost foarte încântați de ideea calendarului zilnic așa ca ne-am gândit ca, pe viitor, să-i adăugăm și câteva imagini sugestive cu privire la starea vremii.
Utilizarea acestui calendar mi-a dat posibilitatea de a folosi termeni precum: prima zi; următoarea zi; ieri, penultima zi; ultima zi; alaltăieri etc. Îmbinate cu experiența personală, aceste noțiuni le dezvoltă școlăreilor acele achiziții importante prin care își dezvoltă percepția temporală.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu