Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 16 noiembrie 2018

DEZVOLTARE PERSONALĂ: „Eu și cei dragi mie”


Tema propusă pentru dezvoltare personală - Eu și cei dragi mie - a decurs firesc iar activitatea a fost pe placul școlăreilor, întrucât ei și familia lor se aflau în centrul discuției noastre. Noi am desfășurat această activitate la clasa I, dar este potrivită și pentru clasa a II-a.

Am început prin citirea unei mici povestiri. De ce povestire? Pentru că textul citit nu se referă la pesonaje fantastice, așa cum întâlnim în poveștile cu prinți, prințese, balauri și zmei și nici nu este animat de eroi reprezentați de animale cu însușiri umane, care vorbesc și se comportă asemenea oamenilor. Textul nostru este o povestire ce poate fi reală și este despre...

                                                                    O fetiță


        Eu sunt Maria și am șapte ani. Sunt foarte cuminte și îi ascult pe părinții mei. Pe ei și pe fratele meu îi iubesc cel mai mult pe lume.
        Mie îmi place foarte mult culoarea roz. De asemenea, îmi place să mănânc pizza. Jocul meu preferat este cel cu păpușile. Le aliniez ca la clasă și le explic o mulțime de lucruri folositoare. Îmi mai plac desenele animate cu veverițe.
       Pe fratele meu îl cheamă Mihai. Lui îi plac foarte mult animalele. El are grijă de cățelul nostru, îi dă mâncare și apă. Lui îi mai place fotbalul și are mulți prieteni cu care iese în parc să se joace.
      Părinții noștri ne iubesc foarte mult. Ei sunt cei mai buni părinți din lume. Ne răsfață, dar ne și corectează atunci când este nevoie.
      Eu sunt foarte fericită alături de cei pe care îi iubesc.
                                                  (Dezvoltare personală - Auxiliar pentru Clasa I, ed. Kreativ, pag. 10)

În urma acestei lecturi, școlăreii au fost puși în situația de a răspunde la următoarele întrebări:
Care este numele fetiței?
Cum îl cheamă pe fratele ei?
Ce îi place Mariei să facă? Dar lui Mihai?
Care sunt desenele animate preferate de Maria?
Vouă ce desene animate vă plac?
Cum credeți că îi răsfață părinții pe Maria și Mihai?
Ce înseamnă să fii răsfățat de părinți?
Voi sunteți răsfățați de părinți? Când/în ce situație v-ați simțit răsfățați de părinți?
Cum credeți că sunt corectați, la nevoie, de părinți cei doi copii?etc.

În urma acestor discuții, școlăreii au primit următoarea fișă:
Am discutat în amănunt imaginea care însoțește exercițiul 1, am „inventat” dialoguri între copii, între mame și copiii lor, ne-am imaginat că suntem unul din persoanele reprezentate în imagine. Fișa din agenda personală au completat-o cu date reprezentând familia lor, apoi, împreună, am completat rebusul a cărui cheie/soluție este cuvântul FAMILIE.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu