Încă nu le-am folosit, dar după vacanță îmi vor fi foarte utile.
Bineînțeles, respectăm ordinea literelor propusă de manulalul de „Comunicare în limba română”, autori Olga Pîrîială, Mihaela Ada Radu, Rodica Chiran.
Primii pași în descoperirea literelor noi vor fi făcuți cu ajutorul manualului. Școlăreii se obișnuiesc astfel cu modalități variate ale lucrului cu cartea: deschiderea manualului la pagina indicată, observarea imaginilor ce însoțesc textul, descoperirea noii litere, pronunțarea sunetului corespunzător literei, localizarea sunetului în cuvinte etc. Vom continua prin rezolvarea exercițiilor propuse de manual: colorarea noii litere în cuvinte, citirea cuvintelor, citirea textului.
Exersarea noii litere se realizează pe spațiul oferit de manual, dar și în caiete școlăreii vor scrie litera „ș” pe unu-două rânduri.
Ca variantă a lucrului cu manualul, noi „căutăm” în lecție cuvinte care conțin litera nou învățată, le citim, le despărțim în silabe și le transcriem pe caiete.
Fișele pregătite sunt o variantă de realizare a activităților în completare. Ele oferă școlăreilor noi situații de învățare și alungă monotonia. Prin varietatea lor, exercițiile stârnesc curiozitatea școlăreilor, îi stimulează să fie activi pe parcursul activităților. Uneori, aceste fișe - nu toate odată!- reprezintă o variantă potrivită pentru tema de acasă. În alte situații, ele sunt un real ajutor atunci când școlăreii rezolvă destul de repede sarcinile date și intervine întrebarea „Am terminat, ce fac acum?”.
AICI este rezolvarea rebusului completat pe baza imaginilor:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu