Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

miercuri, 11 mai 2016

Diplomă de 1 Iunie

Se apropie, cu pași repezi, ziua de 1 Iunie, Ziua Internațională a Copiilor. Cu această ocazie, cei mici vor fi cu siguranță încântați dacă sunt recompensați cu o diplomă frumos colorată:

luni, 9 mai 2016

Ne jucăm cu...linii

Astăzi ne-am jucat cu linii. Oricât de curios ar părea, chiar și elevii de clasa a III-a întâmpină uneori dificultăți în mânuirea riglei și a creionului (un lucru util dacă nu avem caietele deja liniate!). Profitând de lecția Punctul.Dreapta.Segmentul de dreaptă am inventat câteva joculețe în cadrul cărora era obligatoriu să folosim rigla și creionul. Așa, pas cu pas și mai mult în joacă rigla ne-a devenit cea mai bună prietenă și toți școlăreii o folosesc cu multă plăcere.

Textul creativ cu început dat


De data aceasta școlăreii au avut de înfruntat o adevărată provocare: scrierea unei compuneri cu început dat. Introducerea, dar și planul compunerii este prezentat, în detaliu, în Manualul de limba și literatura română - Partea a II-a, ed. Ars Libri (pag. 40):

                                     Titlul...

  • Introducere:Auraș Poznaș și Rică Iepurică sunt doi iepurași veseli și ambițioși. Într-o dimineață de primăvară s-au gândit să ducă daruri copiilor de Paște, dar fiecare are altă idee.
  • Cuprins: Auraș Poznaș și Rică Iepurică vor să fie distribuitori de cadouri. 
  •                Auraș Poznaș vrea să distribuie jucării copiilor.
  •                Rică Iepurică propune ca daruri cărți cu poezii.
  •                Bunicul Iepuroi îi împacă și stabilește sarcina fiecăruia.
  • Încheiere: Cei doi iepurași au adus multe bucurii copiilor.

vineri, 8 aprilie 2016

Joc pentru scrierea creativă (I)

Jocul constă în găsirea unor legături inedite, cât mai diverse, între o serie de cuvinte care, aparent, nu au nimic în comun. Astfel, imaginația copiilor este stimulată și se dezvoltă treptat, în mod firesc.
 Puteți cere elevilor d-voastră să rostească, aleatoriu, un număr de 3-4 cuvinte pe baza cărora să compună scurte texte, din patru – cinci propoziții.Puteți să le dați și un timp-limită. Noi am numit astfel de exerciții-joc „Textul în cinci minute” deoarece elevii aveau ca timp o perioadă de 5 minute pentru a scrie textul, după care citeau cu voce tare colegilor textul realizat de ei.
    Școlăreii au fost foarte încântați de acest joc pe care îl vom repeta, cu siguranță, și cu alte ocazii. 
    Iată ce au reușit să „inventeze”, în cele cinci minute, pornind de la trei cuvinte:

joi, 7 aprilie 2016

Metoda reprezentării grafice( I)

Problemele care presupun rezolvarea prin metoda reprezentării grafice nu sunt atât de dificile pe cât s-ar crede. Școlăreii și-au însușit deja pașii ce trebuie parcurși în rezolvarea problemelor de acest tip. Dificil a fost să găsim astfel de probleme, cât mai diverse și cât mai atractive, astfel încât ei să le rezolve cu mare plăcere. Iată problemele compuse special pentru ei:

miercuri, 6 aprilie 2016

„Salut, prietene!” (joc în aer liber)

Profitând de vremea minunată care ne îndeamnă să petrecem cât mai mult timp afară, pauzele sunt o adevărată binecuvântare. Cu acest prilej ne-am propus ca, săptămânal, să învățăm un nou joc. Jocul învățat astăzi se numește „Salut, prietene!” și poate fi jucat fie în pauze, fie în orele de joc și mișcare.
Regulile jocului sunt următoarele:

luni, 4 aprilie 2016

Căsuțele păsărelelor

Știm cu toții că păsările sălbatice își fac propriul cuib și își cresc puișorii cu mare dibăcie. Uneori oamenii au grijă de ele și le hrănesc cu resturi de pâine sau mălai așezat în locuri speciale.  Astăzi am creat și noi, virtual, căsuțe pentru păsărele. Se construiesc simplu, fără prea mare efort, din tuburi de hârtie igienică ornată/pictată cât mai creativ.
Ne-am folosit imaginația și am creat cele mai frumoase căsuțe pentru păsărele. Ce-i drept, păsările noastre din carton, cu aripi de evantai, nu prea încap în ele, dar este doar o machetă în care încercăm să redăm cele mai frumoase aspecte din natură.