Ați întâlnit elevi care, deși citesc cursiv, înțeleg textul citit demonstrând acest lucru prin rezolvarea exercițiilor, întâmpină dificultăți în alcătuirea povestirii unui text? Fie se pierd în detalii irelevante, fie alcătuiesc o povestire „telegrafică”, anostă, lipsită de detalii... Următoarea activitate, desfășurată la ora de lectură, le va veni în ajutor în realizarea unor povestiri reușite.
În cadrul acestei activități elevii vor avea de îndeplinit următoarele sarcini:
1. Observarea imaginilor prezentate;
2. Ordonarea și lipirea imaginilor în ordinea firească a întâmplării;
3. Citirea dialogurilor prezentate în imagini;
4. Extragerea ideii principale a fiecărei imagini și alcătuirea planului de idei;
5. Realizarea povestirii pe baza planului de idei alcătuit.
Pentru imaginile prezentate în fișă am folosit manualul de clasa a III-a al autoarelor V.Pădureanu și M.Norel editat în anul 2003.
PAȘII REALIZĂRII POVESTIRII |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu