Și dacă portofoliul este cartea de vizită a unui școlar, de ce n-am realiza o carte de vizită a clasei?
Pornind de la ideea de „portofoliu”, ne-am gândit că anul acesta, în clasa a IV-a, este momentul cel mai potrivit pentru a întocmi un portofoliu al clasei. Iată cum îl vom realiza:
- cele mai bune lucrări ale copiilor vor fi expuse timp de o săptămână într-un loc special unde pot fi observate de toți elevii. Fiecare elev va putea analiza, observa, citi și chiar lua drept model altui coleg care a reușit să rezolve sarcinile de lucru mai bine.
- după o săptămână lucrările își vor fi incluse într-un dosar pe care l-am numit „Portofoliul unui elev de nota 10”
- lucrările vor fi grupate în funcție de materiile studiate;
- portofoliu va avea un loc special unde toți copiii au acces la el și îl pot răsfoi oricând.
- bineînțeles, elevii vor întocmi și propriile portofolii în care vor atașa rodul muncii lor la materiile studiate.
NOTĂ: noi am ales ca lucrările expuse în Portofoliul clasei să le rescriem la calculator sau (în funcție de timpul pe care îl avem) să le xeroxăm astfel încât varianta „originală” a lor să se regăsească în portofoliul personal.
În realizarea portofoliului vom folosi și câteva imagini:
Coperta |
Pagină de portofoliu Deocamdată au fost selectate patru lucrări care merită să fie atașate portofoliului nostru de nota 10. Iată cum arată aceste lucrări afișate: |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu