Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

joi, 22 septembrie 2016

Portofoliul clasei de elevi

Portofoliul- metodă complementară de evaluare- este un instrument care îmbină evaluarea cu învățarea continuă și progresivă, este o carte de vizită prin care se poate urmări, în plan cognitiv, progresul elevului.
Și dacă portofoliul este cartea de vizită a unui școlar, de ce n-am realiza o carte de vizită a clasei?

Pornind de la ideea de „portofoliu”, ne-am gândit că anul acesta, în clasa a IV-a, este momentul cel mai potrivit pentru a întocmi un portofoliu al clasei. Iată cum îl vom realiza:

  • cele mai bune lucrări ale copiilor vor fi expuse timp de o săptămână într-un loc special unde pot fi observate de toți elevii. Fiecare elev va putea analiza, observa, citi și chiar lua drept model altui coleg care a reușit să rezolve sarcinile de lucru mai bine.
  • după o săptămână lucrările își vor fi incluse într-un dosar pe care l-am numit „Portofoliul unui elev de nota 10” 
  • lucrările vor fi grupate în funcție de materiile studiate;
  • portofoliu va avea un loc special unde toți copiii au acces la el și îl pot răsfoi oricând.
  • bineînțeles, elevii vor întocmi și propriile portofolii în care vor atașa rodul muncii lor la materiile studiate.
NOTĂ: noi am ales ca lucrările expuse în Portofoliul clasei să le rescriem la calculator sau (în funcție de timpul pe care îl avem) să le xeroxăm astfel încât varianta „originală” a lor să se regăsească în portofoliul personal.
             În realizarea portofoliului vom folosi și câteva imagini:

Coperta

Pagină de portofoliu
Deocamdată au fost selectate patru lucrări care merită să fie atașate portofoliului nostru de nota 10. Iată cum arată aceste lucrări afișate:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu