Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

sâmbătă, 23 septembrie 2017

Povești pentru pitici: „Cocoșul și culorile”

Primele două săptămâni de școală au trecut și, în acest moment, ne putem considera deja obișnuiți - cât de cât - cu viața de școlărel. În tot acest timp, munca și activitățile școlăreilor au demonstrat că sunt copii destoinici, energici, curioși și gata pentru a descoperi lucruri noi. Unele lucruri ne dau încă bătăi de cap printre care ar fi:


  • capacitatea de a-și menține atenția concentrată mai mult timp (se mai întâmplă să cerem voie la toaletă fără motiv, să ne foim, să ne lăsăm atrași de alte preocupări etc.)
  • rezolvarea unei sarcini cât mai bine, constant și consecvent (lăsăm - uneori - fișa neterminată și ne ocupăm cu altceva);
  • uneori încurcăm culorile ( deși le identificăm și denumim  foarte bine!)
Pentru a rezolva cât mai repede aceste situații neplăcute, care nu ni le dorim să devină un obicei, vom învăța împreună să urmărim cu răbdare indicațiile și să le respectăm, astfel încât rezolvarea sarcinilor de lucru să ne aducă doar laude și... fețe zâmbitoare în caiete. În acest sens, de mare ajutor ne sunt minunatele povești pe care le-am descoperit AICI . Pentru început, vom asculta/viziona povestea „Cocoșul și culorile”, după Vladimir Suteev, pe care o veți găsi la „Povești pentru pitici” - partea a doua. Este o poveste foarte interesantă, cu un cocoș care este ajutat de culori să devină o pasăre minunată. Textul poveștii este următorul:

                                           Cocoșul și culorile


          Sănducu a desenat un cocoș, dar a uitat să-l coloreze. A plecat cocoșul la plimbare.
          - De ce umbli așa, necolorat? s-a mirat câinele.
           Cocoșul s-a uitat în oglinda apei și a văzut că, într-adevăr, câinele are dreptate.
          - Nu te necăji! i-a spus câinele. Du-te la culori și ele te vor ajuta.
           S-a dus cocoșul la culori și le-a rugat:
          -Culorilor, culorilor, ajutați-mă!
          -Bine, a zis culoarea roșie și i-a colorat creasta și bărbia.
          Culoarea albastră i-a colorat coada.
           Culoarea verde i-a colorat aripile.
           Culoarea galbenă i-a colorat pieptul.
          -Iată, acum ești un adevărat cocoș! a spus câinele.

Pe baza textului poveștii, școlăreii vor desfășura mai multe activități cum ar fi:

  • numărarea culorilor care l-au ajutat pe cocoș să devină colorat;
  • sortarea unor obiecte de culoare roșie/albastră/galbenă/verde (se pot folosi creioane colorate, ascuțitori, sau jetoane cu diverse obiecte) și formare de mulțimi;
  • alcătuirea unor enunțuri (din 2-3 cuvinte) pe baza imaginilor observate: Sănducu desenează. Cocoșul umblă necolorat. Coada este albastră. Aripile sunt verzi. etc.
  • Reprezentarea grafică a propozițiilor formate din 2-3 cuvinte;
  • Identificarea poziției cuvintelor în propoziție: Care este primul cuvânt/al doilea/al treilea?
  • repovestirea textului pe baza imaginilor;
  • ordonarea imaginilor în ordinea firească a întâmplărilor;
  • desenarea/pictarea cocoșului cu ajutorul culorilor descrise în poveste.
  • imaginea poate fi tăiată sub formă de puzzle și împărțită copiilor astfel încât fiecare va colora/picta ajutându-se de o singură culoare. La final se asamblează/lipește imaginea formând un frumos cocoș colorat.
Noi vom folosi această imagine
Pentru un eventual joc de rol ne vom ajuta de aceste imagini:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu