Pe baza fișei de lucru, școlăreii vor avea de îndeplinit câteva obiective cum ar fi:
- să identifice anumite obiecte după criterii date (cel mai înalt copac, puișorul din mijloc, a treia -prima - a doua pisică)
- să observe și să denumească poziția obiectelor indicate(penarul se află pe masă, cartea se află sub masă, acuarelele se află în fața ghiozdanului, fetița se află în stânga mesei etc.)
- să identifice poziția obiectelor observate (colorați cu roșu creionul aflat pe masă, colorați cu verde creioanele aflate sub masă etc.)
Momentul de „spargere al gheții” se va desfășura astfel: sunt solicitați doi elevi (de înălțimi evident diferite ) și vom numi: Elevul X este mai înalt decât elevul Y. Elevul Y este mai scund decât elevul X. Deasemenea, pot ieși 3-4 elevi în fața colegilor și se pot formula cerințe de genul:
- Spune-mi numele celui de-al doilea coleg!
- Ce culoare au ochii primului coleg?
- Ce culoare are părul ultimului coleg? etc.
Se pot forma grupe pe anumite criterii:
- Să se ridice în picioare toți școlăreii care părul șaten!
- Să se ridice în picioare toți școlăreii care au ochii albaștri! etc.
În momentul în care școlăreii se ridică, îi numărăm și constatăm: Deci avem ....(numărul) școlărei cu părul șaten/ochi albaștri. Școlăreii vor desena pe caietul cu foaie velină tot atâtea buline câți colegi avem potrivit criteriului ales.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu