După atâtea exerciții de analiză fonetică a cuvintelor, pot spune că școlăreii mei sunt lămuriți cu noțiunile de: propoziție, cuvânt, silabă, sunet. Progresele înregistrate de ei sunt uimitoare! Acum știm:
- propoziția este formată din cuvinte - și știm să delimităm cuvintele;
- cuvintele sunt formate din silabe - și știm să identificăm numărul și ordinea silabelor;
- silabele sunt formate din sunete - și știm să poziționăm (pentru început) sunetul „a”.
- Să denumească, utilizând un singur cuvânt, imaginile prezentate;
- Să despartă cuvintele în silabe indicând numărul/ordinea acestora;
- Să formeze propoziții pornind de la cuvântul/imaginea dată;
- Să identifice poziția sunetului „a” în cuvinte;
- Să reprezinte grafic sunetul „a”.
Semnul grafic l-am repetat și în cadrul fișei curente. Toți școlăreii sun foarte fericiți că îl pot scrie și m-am gândit că un pic de încredere în forțele proprii nu strică...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu