Textul poveștii poate fi găsit AICI
- Dezvoltare personală: În urma audierii textului poveștii „Vulpea și iepurele” vom discuta despre comportamentul iepurașului. (Ce părere aveți: a procedat corect iepurașul? Dar vulturul? Ce putem spune despre iepuraș? Dar despre vulpe? Voi cum ați fi procedat?) Poate fi realizat un mic joc de rol în care școlăreii să interpreteze, rând pe rând, roluri diferite identificate în poveste. Se realizează corespondența dintre întâmplare și consecințe: Cum s-a simțit vulpea când a aflat că nu au câștigat mai nimic din munca depusă? (dezamăgită, nervoasă etc.) Ce s-a simțit iepurașul crezând că a reușit s-o păcălească pe vulpe? Dar când a fost șăsat în vârful copacului? etc.
- Comunicare în limba română: Se extrag, din „cutia surprizelor, rând pe rând, jetoane reprezentând vulpea, vulturul, vipera, covor, cravata și se observă poziția sunetului/literei „v” în cuvinte. Cuvintele sunt citite, expuse la tablă; se formează cuvintele cu ajutorul literelor mici/mari de tipar.
- Activitate în completare: Modelăm vipera.
- Matematică și explorarea mediului: Formăm mulțimi de legume (cele pe care știm că le-a vândut iepurașul la piață). Adunăm și scădem elemente cu ajutorul legumelor, scriem operațiile matematice.
- Activitate distractivă:Avem nevoie de o „tarabă” unde să fie expuse legumele și prețurile acestora. Pentru acest joc am „improvizat” o mică tarabă confecționată din o cutie de bomboane „Merci”. Fiecare școlărel primește, sub formă de jeton, suma de 5 lei. Ei trebuie să meargă la iepuraș și să cumpere un singur produs. De exemplu un kg de morcovi costă 2 lei. Școlărelul care cumpără acest produs va primi rest...3 lei pentru că 5 - 2=3. etc. Jocul îi încântă foarte mult pe școlărei pentru că le place să se joace cu bani, fie ei și de hârtie.
- Activitate în completare: Vom afla câteva lucruri noi despre vulturi și vom vedea o astfel de pasăre AICI .
- Muzică și mișcare: Se cântă cântecul „Vulpe tu mi-ai furat gâsca”. Pentru o notă „distractivă” vom cânta mai întâi cântecul simplu, apoi vom bate ritmic din palme, vom pocni din degete, la final vom combina bătăile din palme cu pocnitul degetelor.
- Arte vizuale: Vom picta/desena cele trei personaje întâlnite în poveste. Pe verso, lucrările copiilor au un model puzzle. În zilele următoare vom decupa lucrarea și vom reface piesele de puzzle.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu