Am ales mulțimi cu diverse elemente: fluturi, buburuze, flori, furnici, albine, viermișori, libelule, căsuțe de păsărele, lăcuste, muscă astfel încât școlăreii să poată urmări, pe baza indicațiilor verbale oferite, succesiunea exercițiilor. Fișa propusă o vom rezolva în felul următor:
- Observăm, rând pe rând, mulțimile de elemente și notăm cifra corespunzătoare. (Câte elemente are mulțimea fluturilor? Haideți să notăm numărul de elemente al mulțimii! etc)
- Continuăm același exercițiu pentru toate mulțimile de elemente;
- Revenim: câte elemente are mulțimea fluturilor? Dacă un fluturaș ar pleca, atunci câți fluturași vor rămâne? Haideți să tăiem ultimul/primul fluturaș și să aflăm!
- La tablă se scrie operația în timp ce se verbalizează scrierea: 10 - 1 = 9 (Zece minus unu este egal cu nouă) iar școlăreii vor completa operația pe fișă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu