De pildă, la cuvântul motan școlăreii au colorat cu roșu noua literă învățată - respectiv m - dar, conform indicațiilor, au colorat cu mov litera a. Restul literelor le-au colorat cu verde.
Așa cum am precizat și în cadrul activităților de învățare a literelor a (mic)AICI și A(mare)AICI, scenariul de bază al lecției a fost următorul:
1. Școlăreii primesc o fișă pe care sunt reprezentate trei - patru imagini reprezentative pentru litera ce urmează a fi învățată;
2. Școlăreii analizează imaginile, le discutăm, identificăm poziția sunetului; despărțim cuvintele în silabe și menționăm numărul silabelor fiecărui cuvânt;
3. Alcătuim propoziții cu ajutorul cuvintelor reprezentate de imagini;
4. Colorăm litera m cu roșu;
5. Colorăm litera a cu mov;colorăm alte litere recunoscute cu verde;
6. Colorăm imaginile respectând cerințele învățătorului;
7. Decupăm imaginile și le lipim în caietul cu foaie velină;
8. Citim și analizăm lecția din manual;
9. Scriem litera de mână pe liniatura dată în pagina manualului;
10. Scriem litera pe caietul tip I.
Se vede treaba că școlăreilor le-a plăcut enorm această activitate. Am citit lecția din manualul de comunicare, am identificat poziția sunetului/literei m (mic) în cuvinte, am despărțit cuvintele în silabe. În cele din urmă am rezolvat ultima și cea mai importantă activitate: scrierea lui m mic de mână. Ne-am descurcat binișor și de data aceasta:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu